onsdag den 9. januar 2013

1. uge er gået

Første uge på sund kost er gået - og den er gået overraskende godt.
Her er lidt af min aftenmadsmåltider i løbet af ugen. Jeg undgår helt kulhydrater til aftensmaden og spiser dem kun 1 gang dagligt, som regel i form af rugbrød til frokosten.

Ja madblogger bliver jeg ikke. Beklager billedkvaliteten, de er taget med iPhonen

1. Culotte fra nytårsaften skåret i strimler, ristet på panden med grøntsager. Dertil avocado og salat med feta
2. Kyllingesalat med ærter, ananas, peberfrugt lavet på skyr og let mayo. Dertil salat med peanuts og grøntsagsstænger
3. Steak med salat med feta, bagte tomater og gulerodsstænger.
4. Italienske kødboller i tomatsovs med grønne bønner.


Mit svage punkt er nok snacktid. Jeg har svært ved at undvære noget at gumle på om aftenen. Jeg har fundet et par favoritter.

1. Ananas, appelsin og banan med skyr med lidt revet mørkt chokolade
2. Appelsiner, nødder og mørkt chokolade. Latte med minimælk.

Og så vil jeg da lige fortælle at der på den første uge er røget....2 kg!!

24 kommentarer:

  1. Stort tillykke Julie, tænkte lige på dig her til morgen fordi jeg tog den halskæde på som jeg fik af Dorte og dig til træf. Skønt at der allerede er røget 2kg

    SvarSlet
  2. Tillykke med vægttabet, hvor er det bare flot;) Super gode mad ideer og nøj hvor ser det lækkert ud. Er helt vild med dit lille tip omkring skyr og chokolade....
    Forsat held og lykke med vægttabet
    -Gitte-

    SvarSlet
  3. Sejt Julie - jeg klapper og klapper!! Hvor er det bare flot! Dine aftenssnacks ser vildt lækre ud - mon man skulle prøve!!
    Min egen uge var også helt god (tabte 1,8 kg) - Jeg hepper videre på dig!

    Kram Line

    SvarSlet
  4. Super flot"
    Og sikke nogle lækre retter du har fået lavet :-)

    SvarSlet
  5. Hold da op, det er flot! Jeg er da også vild med idéen med skyr og chokolade :)

    SvarSlet
  6. Hej julie
    Lækre retter! Jeg er selv igang med projekt sund og jeg er faldet over en maskine, der hedder Spiralizer. Den skærer grøntsager ud i strimler, helt ligesom spaghetti. Jeg er helt vild med at bruge squash og gulerod i stedet for pasta i pasta med kødsovs. Det er SÅ nemt og hurtigt lavt - an spiser det jo råt! :) Her er en film på youtube, der demonstrerer hvor nemt og hurtigt og lækkert det er :)
    http://www.youtube.com/watch?v=8DF5P-uLXwc

    SvarSlet
  7. Fedt Julie! Du er sej, jeg er allerede faldet i et par gange... Dumme sukkertrang.

    SvarSlet
  8. Det er SÅ godt gået Julie! Og det må da også virkelig motiverer at du allerede har tabt 2 kg! :D
    Jeg er så glad for, at du deler retterne på instagram, så man kan blive inspireret til sunde retter :)
    Hvis jeg ikke var gravid så gik jeg også all in, men jeg nøjes med at skære stærkt ned på kulhydraterne.
    Hvis du fortsætter sådan så skal du nok nå dit mål :D

    SvarSlet
  9. Godt gået! Følger du en bestemt kur?

    Kh Bodil

    SvarSlet
  10. Hvor ser det bare super lækkert ud Julie, og mega godt gået, det er flot på 1. uge.
    Kh. Louise

    SvarSlet
  11. Hvor er du sej!!! Tillykke med de to kg!

    SvarSlet
  12. Hvor er det herligt for dig, at du allerede har tabt dig to kilo.
    Tillykke! :-)
    Med sådan en god start, så må det mentalt også være lettere for dig at nå dit mål, når du sådan kan se, at dine kostændringer bærer frugt?
    Bare klø på!

    SvarSlet
  13. Super godt gået, jeg er også godt igang

    SvarSlet
  14. Så flot Julie og Wauw 2 kg lyder dejligt:)

    SvarSlet
  15. Hvor er du SEJ Julie :) Og maden ser super lækker ud. KH. Lene

    SvarSlet
  16. Wow, sejt du har tabt to kilo allerede. Maden ser super lækker ud :)

    SvarSlet
  17. Uha det ser lækkert ud! Du er sej! Tillykke med de første 2 kilo!

    SvarSlet
  18. Alt det bedste til dig i dine bestræbelser på at nå dit mål:) Hilsen Marlene

    SvarSlet
  19. Wauw hvor flot. Keep on going. Hep, hep, hep.

    SvarSlet
  20. Sejt! Super godt gået Julie

    SvarSlet
  21. FLOT!
    - men det er godt nok også nogle lækre retter du får bikset sammen. Mmmh!

    SvarSlet
  22. Du er sej! Det giver motivation! :)

    Er selv startet i mandags - det er hårdt, men lever endnu, hvor utroligt jeg end selv synes det er. Kig forbi min #sund2013 side på min blog. :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.