søndag den 8. januar 2012

Header-hjælp

Jeg har prøvet at søge hjælp før, men det vil bare ikke lykkes.
Vil gerne have min header til at fylde hele bredden af bloggen og ikke stå i den ene side, som den gør nu. Men lige meget hvilke header jeg forsøger med, så virker det ikke. Hvad skal jeg gøre??

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opdatering:

Nu har jeg fundet ud af, jeg skal have ændret pixels på headerbilledet. Men kan jeg gøre det i enten Paint, PhotoScape eller Picasa? Har nemlig ingen andre fancy programmer...

12 kommentarer:

  1. Altså hvad har du egentlig forsøgt?? Justere headeren i bredden (pixels?). Været inde i avanceret (skabelondesign) og justere der eller hvordan??

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke hvordan jeg kan justere pixels? Tør ikke lige pille i skabelondesign, synes altid det bliver noget værre rod, når jeg har lavet noget om:-)

    SvarSlet
  3. Hmm.. Har du prøvet at lave en header med et billede ekstra i. Så den bliver bredere uden at blive højere??
    Jeg er tit inde at pille i skabelondesigneren for at justere farve på tekst osv.

    SvarSlet
  4. Jeg vil gerne lave en header til dig - men det er vist noget med at jeg har forsøgt men med samme problemer ikke??

    SvarSlet
  5. Du skal gå ind i "design" og se hvor bred din side er i pixels og lave en header af samme str.
    Skriv hvis du har spg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Belinda, jeg har prøvet og prøvet at finde ud af det, men kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg gør. Kan du ikke hjælpe mig?

      Slet
  6. hej Julie..

    Jeg har fundet et program på nettet der hedder Xheader - super fedt program hvori man kan lave nogle super fede headers... ganske gratis, og der er indstruktionsvideo med, så alle burde kunne lave det - og efter den er lavet, passer den perfekt til bloggen i størrelsen..- det gjorde min ihvertfald,

    Vh Rikke

    SvarSlet
  7. Hmm... det vil altså stadig ikke virke. Har lavet bloggen til 1000 px nu. Men hvordan kan jeg lave px str om på billedet til headeren?

    SvarSlet
  8. Værsgo ;)
    http://makincuteblogs.com/2011/02/how-to-center-your-header-in-blogger/

    SvarSlet
  9. Julie det gør du i dit billedebehandlingsprogram.
    Ved at photoscape kan gøre det.
    På den måde risikere du heller ikke at "strække" dit billede.

    SvarSlet
  10. Hej jeg plejer at lave headere i picnik.com hvor man kan justere bredden i pixel tror min er tæt på 900.

    SvarSlet
  11. Hej Julie.

    Ser lige dit indlæg og vil blot lige fortælle at jeg netop har sendt forslag til dig med headere som aftalt. Du kan jo lige tjekke dem ud :-)

    Knus og nat nat

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.