tirsdag den 21. juni 2011

Kager og Kähler

I går var min sidste dag på jobbet (jeg har dog været sygemeldt de sidste uger). Derfor havde jeg bag jordbærtærter til de voksne

og mazarinmuffins til børnene.


Som afskedsgave fik jeg 2 smukke lyserøde Kähler stager. Er så glad for dem! Tak:-)





Opskriften på jordbærtærte kommer her:


Smørdej:

125 g smør

125 g hvedemel

25 g flormelis

lidt vanillesukker


Marcipanmasse:

50 g smør

50 g revet marcipan

50 g sukker

2 æg


Mørk chokolade


Kagecreme:

3 past. æggeblommer

3 spsk. sukker

½ l. mælk

1-2 spsk Maizena

lidt vanillesukker ( jeg brugt 1 stang vanille også)

fløde


Dejen samles og trykkes ud i formen.

Marcipan masse røres sammen og fyldes oven på.

Bages i 15-20 min. ved 200 gr.

Chokoladen smeltes og kommes på.

Bunden køles af.

Cremen laves således: Mælk og Maizena rystes sammen. Blandingen og resten af ingr. kommes i en gryde og koges op. Rør hele tiden!

Fløde piskes og blandes med cremen.

Pynt med jordbær.


Velbekomme!

8 kommentarer:

  1. Ej jeg sidder helt og savler! Kunne virkelig godt spise sådan en jordbærtærte lige nu!

    Og god barsel :-)

    SvarSlet
  2. Mmmm det ser lækkert ud, bliver helt kage sulten.
    Sikke fine stager, er selv helt tosset med kähler, de selv samme stager står på min ønskeliste, bare i hvid.
    /Maria

    SvarSlet
  3. Lækre kager!

    Og sikke nogle lækkerier fra Kähler, skøn gave :D

    SvarSlet
  4. Skøn blog du har dig her :) og de der stager fra Kähler er de nye??? Dem har jeg aldrig set før (og med det tilgodebevis vi stadig har hængende i Inspiration efter bryllup var det da lige sagen!!!) Måske de også fås i gule ;)

    SvarSlet
  5. Tak tak, det var også nogle gode kager:-)

    Binemor, de er vist ikke så nye igen. Modellen hedder Sirio og er egentlig skåle. De fås i denne str og en mindre str i lyserød, hvid og mint, så vidt jeg ved.

    SvarSlet
  6. Tak fordi du delte opskrift på den lækre jordbær tærte Mums.

    SvarSlet
  7. Det var sørme da så lidt, Sødeste Julie.
    Lidt forkælelse må der til - nu du skal på barsel.
    Det har været super dejligt at há dig i huset :0)
    Skønt med opskriften. Den må jeg selv prøve kunsten at lave - den er bare fantastisk.

    SvarSlet
  8. Uhm, jeg har lige gemt din opskrift på jordbærtærten. :-)

    Kunne du lokkes til at dele din opskrift på mazarin-muffins også?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.